Tworzenie kolekcji cyfrowych
Zasady kwalifikacji
Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia jest rejestracja w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów, złożenie kompletu dokumentów oraz uiszczenie opłaty wpisowej w wysokości 150 złotych.
Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy wydrukowany z systemu IRK, uzupełniony i podpisany;
- odpis lub poświadczona przez uczelnię kopia dyplomu ukończenia studiów uprawniających do podjęcia kształcenia na studiach podyplomowych. W przypadku ukończenia uczelni wyższej za granicą, kandydat składa oryginał dyplomu oraz tłumaczenie na język polski potwierdzone przez upoważnione instytucje, a także dokument potwierdzający nostryfikację dyplomu lub zaświadczenie o zwolnieniu z postępowania nostryfikacyjnego;
- dwie aktualne fotografie kandydata, spełniające wymagania obowiązujące przy wydawaniu dokumentów tożsamości;
- kserokopia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata;
- pokwitowanie wpisowego wniesionego na właściwe konto. Wpisowe zostanie zaliczone na poczet czesnego za pierwszy semestr studiów. Na blankiecie przelewu należy wpisać kierunek studiów podyplomowych.
W przypadku większej liczby zakwalifikowanych zgłoszeń niż liczba miejsc, decyduje kolejność zgłoszeń.
Brak rekrutacji na rok akademicki 2016/2017
Opłata za semestr:
1 500 zł
Informacji udziela:
P. Danuta Grzeszczuk
Sekretariat Instytutu Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej;
20-031 Lublin
pl. M. Curie-Skłodowskiej 4 („Stara Humanistyka”)
tel. 81 537 53 77
e-mail: sekretar@biblio.umcs.lublin.pl
dr Grażyna Piechota
tel. 81 537 27 06
e-mail: piechota.g@gmail.com
Opis
Kierownik studiów podyplomowych:
dr Grażyna Piechota
piechota.g@gmail.com
Czas trwania:
2 semestry/ 180 godz.
Opis Studiów:
Program studiów umożliwia słuchaczom zdobycie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych związanych z projektowaniem, tworzeniem i zarządzaniem kolekcjami cyfrowymi (biblioteki, archiwa, repozytoria, zbiory prywatne itp.)
Podczas studiów słuchacze uzyskają wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne przy projektowaniu kolekcji cyfrowych dla wybranych materiałów, realizacji procesu digitalizacji, merytorycznym opracowaniu materiałów dla kolekcji cyfrowych, doborze i zabezpieczaniu dokumentów oraz możliwościach wykorzystania kolekcji cyfrowych w różnych sferach aktywności społecznej (kulturze, edukacji, nauce, administracji).
Przedmioty prowadzone w ramach studiów:
- Cyfryzacja w przestrzeni publicznej - 10 godz.
- Profesjonalne i pozaprofesjonalne kolekcje cyfrowe - 10 godz.
- Ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego – 10 godz.
- Prawne aspekty pozyskiwania i udostępniania zasobów cyfrowych – 10 gpdz.
- Architektura i wizualizacja informacji - 10 gpdz.
- Projektowanie i tworzenie stron internetowych – 20 godz.
- Digitalizacja zbiorów – 10 godz.
- Obróbka plików graficznych – 20 gpdz.
- Książka w sieci – 20 godz.
- Tworzenie archiwum dźwiękowego – 10 godz.
- Fotografia cyfrowa – 10 godz.
- Tworzenie bibliotek cyfrowych – 10 godz.
- Tworzenie kolekcji tematycznych (projekt) - 30 godz.
Sylwetka absolwenta:
Studia przeznaczone są dla absolwentów wyższych uczelni (w tym licencjat) różnych kierunków. Mają charakter studiów doskonalących. Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, laboratoriów i ćwiczeń.
Ocena końcowa:
Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń, zdanie egzaminów przewidywanych programem oraz pozytywna ocena przygotowanego projektu kolekcji cyfrowej.