Archiwistyka
Poziom kształcenia: podyplomowe
Zasady kwalifikacji
Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia jest rejestracja w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów, złożenie kompletu dokumentów oraz uiszczenie opłaty wpisowej w wysokości 150 złotych.
Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy wydrukowany z systemu IRK, uzupełniony i podpisany;
- odpis lub poświadczona przez uczelnię kopia dyplomu ukończenia studiów uprawniających do podjęcia kształcenia na studiach podyplomowych. W przypadku ukończenia uczelni wyższej za granicą, kandydat składa oryginał dyplomu oraz tłumaczenie na język polski potwierdzone przez upoważnione instytucje, a także dokument potwierdzający nostryfikację dyplomu lub zaświadczenie o zwolnieniu z postępowania nostryfikacyjnego;
- dwie aktualne fotografie kandydata, spełniające wymagania obowiązujące przy wydawaniu dokumentów tożsamości;
- pokwitowanie wpisowego wniesionego na właściwe konto. Wpisowe zostanie zaliczone na poczet czesnego za pierwszy semestr studiów. Na blankiecie przelewu należy wpisać kierunek studiów podyplomowych.
W przypadku większej liczby zakwalifikowanych zgłoszeń niż liczba miejsc, decyduje kolejność zgłoszeń.
UWAGA! W okresie trwania zagrożenia epidemiologicznego prosimy o korespondencyjne przesłanie dokumentów na adres:
Biuro ds. Kształcenia Ustawicznego
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Pl. Marii Curie-Skłodowskiej 5
20-031 Lublin
pok. 1001
Informacje dotyczące formy prowadzenia zajęć w roku akademickim 2020/2021 i 2021/2022
W roku akademickim 2020/2021 (semestr letni) kształcenie będzie prowadzone w formule zdalnej (online) z możliwością realizacji studiów w formule stacjonarnej po ustaniu obostrzeń związanych z sytuacją epidemiczną. Organizator studiów zastrzega, że forma prowadzenia zajęć w semestrze zimowym 2021/2022 będzie uzależniona od aktualnej sytuacji epidemicznej oraz dopuszcza możliwość realizacji zajęć w formule stacjonarnej.
Opłata za studia:
- I semestr: 1550 zł + 150 zł (opłata wpisowa)
- II semestr: 1700 zł
- Całkowity koszt studiów: 3400 zł
Opłata za studia z uwzględnieniem karty absolwenta - 10 %:
- I semestr: 1380 zł + 150 zł (opłata wpisowa)
- II semestr: 1530 zł
- Całkowity koszt studiów: 3060 zł
Opłata za studia z uwzględnieniem karty absolwenta - 5 %:
- I semestr: 1465 zł + 150 zł (opłata wpisowa)
- II semestr: 1615 zł
- Całkowity koszt studiów: 3230 zł
Nr konta:
23 1030 1999 2405 1470 0015 3201
Termin i miejsce przyjmowania dokumentów:
Rejestracji w IRK dokonać można do 15.02.2021 roku.
Dokumenty należy przesłać na podany adres:
CKiOS Biuro ds. Kształcenia Ustawicznego, Rektorat X piętro, pokój nr 1001
pl. M. Curie-Skłodowskiej 5
20-031 Lublin
tel. 81 537 58 45
e-mail: studia.podyplomowe@poczta.umcs.lublin.pl.
Planowany termin uruchomienia studiów:
27.02.2021 r.
Informacji udziela:
dr hab. Marek Konstankiewicz
e-mail: mkonstan@hektor.umcs.lublin.pl
Kierownik studiów podyplomowych:
dr hab. Marek Konstankiewicz
Opis
- liczba godzin dydaktycznych: 210
- w tym praktyki: brak
- liczba semestrów: 2
Grupa docelowa:
Studia przeznaczone dla absolwentów wszystkich kierunków studiów wyższych służą nabyciu lub poszerzeniu kwalifikacji przydatnych do pracy we wszystkich rodzajach archiwów (państwowych, zakładowych, prywatnych, depozytowych, społecznych), w tym w archiwach gromadzących nowoczesne formy dokumentacji elektronicznej.
Dodatkowe wymagania:
Do uczestnictwa w zajęciach prowadzonych w formule online wymagany jest dostęp do internetu zapewniający stały kontakt z prowadzącym. Zajęcia będą prowadzone poprzez platformę Microsoft Teams. Każdy słuchacz otrzyma dostęp do platformy e-learningowej. Niektóre zajęcia o charakterze warsztatowym związane mogą być z pracą na komputerze przy wykorzystaniu edytora tekstu lub innych narzędzi informatycznych lub platform e-learningowych.
Absolwenci studiów uzyskują kwalifikacje przydatne do:
- pracy w charakterze archiwisty we wszystkich rodzajach archiwów (państwowych, zakładowych, prywatnych, depozytowych, społecznych), w tym w archiwach gromadzących nowoczesne formy dokumentacji elektronicznej;
- pełnienia funkcji koordynatora czynności kancelaryjnych, przewidzianej w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. nr 14, poz. 67);
- pracy na stanowisku biurowym, związanej z tworzeniem i postępowaniem z dokumentacją w całym jej cyklu życia, także z zastosowaniem narzędzi elektronicznego zarządzania dokumentacją;
- wykorzystywania materiałów archiwalnych do celów badawczych, publicystycznych, urzędowych, administracyjnych, obsługi prawnej, edukacyjnych, genealogicznych, kulturalnych.
Przedmioty prowadzone w ramach studiów:
- Seminarium dyplomowe
- Wprowadzenie do zarządzania informacją i wiedzą
- Historia ustroju administracyjnego w Polsce w XX w.
- Systemy kancelaryjne
- Podstawy prawne postępowania z informacją i dokumentacją
- Historia i teoria archiwistyki
- Podstawy prawne działalności archiwalnej
- Metodyka archiwalna
- Problemy oceny i selekcji dokumentacji współczesnej
- Organizacja i zarządzanie działalnością archiwalną
- Archiwum zakładowe
- Systemy elektronicznego zarządzania dokumentacją
- Komputerowe systemy informacyjne w archiwach
Ocena końcowa:
Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie wszystkich przedmiotów wymaganych programem studiów, złożenie pracy dyplomowej, uzyskanie jej pozytywnej oceny od promotora i recenzenta oraz pomyślne zdanie egzaminu dyplomowego.